Veelgestelde vragen

Zoek op onderwerp:
Kwaliteit en afdruk | Levertijd | Proefdruk, bestanden en documentcontrole | Betaling | Verzenden
Bestelling wijzigen of annuleren
Let op dat bestellingen vrijwel direct worden geproduceerd. Drukkert.nl maakt gebruik van snelle produktiesystemen waardoor binnenkomende bestellingen direct in gang worden gezet. Een groot deel van het Drukkert.nl assortiment kent een 24-uurs levering waardoor directe produktie noodzakelijk is. Ook items met een langere levertijd (bijvoorbeeld een paar dagen) worden direct na het bestelmoment voorbereid en geprogrammeerd in de produktiestroom. Orders die in produktie- of transportstatus bevinden kunnen helaas niet worden gewijzigd.
Bekijk bestelstatus
Van elke statuswijziging binnen uw bestellingen krijgt u per email bericht. Dit kan bijvoorbeeld zijn "orderbevestiging" of "afgerond". Mocht u de status van uw bestelling willen bekijken dan kunt u inloggen bij uw bestellingen.
Verzending en bezorging
Bij Drukkert.nl is bezorging altijd gratis. Levering op werkdagen (maandag t/m vrijdag) vindt plaats via UPS. Levering op zaterdag is mogelijk en wordt gedaan door DHL of PostNL (afhankelijk van uw lokatie en het type bestelling). Aflevertijden kunnen variëren van 09.00 tot 18.00 uur.
Opnieuw bestellen
Alle bestanden ten behoeve van uw bestellingen blijven gearchiveerd in het systeem van Drukkert en worden evt. bij herbestelling opnieuw gebruikt. Een bestelling opnieuw plaatsen kunt u doen via uw persoonlijke bestellingenpagina.
Betaling en facturering
Betaling kunt u direct online afhandelen via betalingsopties iDeal of PayPal op de kassapagina. Een faktuur ontvangt u automatisch per email zodra de opdracht goed is ontvangen en de betaling is afgerond. Mocht u later een faktuur opnieuw willen opvragen, dan kunt u dit doen op uw persoonlijke bestellingen pagina.
Probleem met kwaliteit
Mocht u zich niet kunnen vinden in de geleverde kwaliteit van uw bestelling, bijvoorbeeld de bestelling voldoet niet aan uw verwachtingen of is beschadigd aangekomen, dan kunt u contact opnemen met Drukkert.nl en verzoeken te reageren op de situatie. De medewerkers van Drukkert.nl zullen hun uiterste best doen om evt. problemen voor u op te lossen.
Wijzigingen in prijs en kortingen
Het is mogelijk dat prijzen na verloop van tijd wijzigen. U kunt geen beroep doen op oude prijzen, verlopen offertes of verlopen aktiecodes.
Problemen met de website
Indien de website bij u niet goed werkt dan is dit meestal goed op te lossen door geschiedenis en browsercookies te wissen. Gebruikt u Internet Explorer? Dan wordt aangeraden een andere browser te gebruiken zoals Firefox, Safari of Chrome.
Wachtwoord vergeten
Klik hier om uw wachtwoord te resetten. Dit wordt geverifieerd aan de hand van uw emailadres. Mocht uw emailadres inmiddels zijn gewijzigd dan kunt u contact opnemen met de Klantenservice om uw account voort te zetten met nieuwe gegevens.
Kwaliteit en afdruk
De A0 posters wil ik buiten gaan gebruiken, hoe lang blijft dit goed. En kan het tegen regen?
- Bij de A0 posters heeft u de keuze uit papier of zelfklevend PVC, voor langdurig buitengebruik kunt u het beste zelfklevend PVC kiezen. Dit heeft de zelfde prijs als papier. Uitvoering op papier (130grs posterpapier) kan ook buiten worden gebruikt maar zal minder lang meegaan. Omdat A0 posters vaak voor buitenborden worden gebruikt geven wij u ook de optie voor dit zelfklevende materiaal.
Ik heb in totaal 48 posters nodig maar deze zijn onderverdeeld in 6 soorten, maakt dit nog voor de prijs uit?
- Dit maakt geen verschil voor de prijs. De posters kunnen zonder meerprijs bestaan uit meerdere soorten. We gaan uit van 48 stuks totaal. U kunt zelfs 48 soorten aanleveren.
Ik wil graag A3 posters afdrukken, ik vroeg me af of ik van die 50 die ik minimaal moet drukken ook 2 ontwerpen kan inleveren?
- Jazeker. Dit kunnen ook 2 x 25 stuks zijn of 5 x 10 stuks, hiervoor geldt geen meerprijs. Het enige dat u hoeft te doen is voor elke soort een document uploaden.
Ik wil graag 3000 stickers drukken in 2 kleuren in het formaat 15 x 25. Het is voor buitengebruik en moeilijkverwijderbaar. Is dat mogelijk?
- Al onze stickers worden bedrukt in full-color, u bent nooit beperkt door 2 kleuren. De materialen zijn van sterk outdoor materiaal, dus geschikt voor buitengebruik en weerbestendig.
De tekst op stickers mag niet vervagen als je met een vochtige doek eroverheen wrijft. Kunnen jullie hierin faciliteren?
- Al onze stickers zijn van zichzelf waterproof en bestendig tegen dergelijk gebruik.
Ik wil graag een offerte voor 10.000 stickers rond, op formaat 10x10 cm, op de website gaat het maar tot 500.
- Een dergelijk groot aantal wordt op de site inderdaad niet weergegeven, dit is omdat wij 24 uurs levering beloven wat helaas niet mogelijk is bij 10.000 stuks. We kunnen dit aantal wel maken en u een passende aanbieding doen. De levertijd is in overleg.
Als ik bij de bestelling ingeef aantal 100 stickers. Zijn dat dan 100 vellen, aangezien er meerdere op een vel staan?
- Indien u 100 stickers kiest dan ontvangt u 100 stickers, deze worden op vellen geleverd met ongeveer 6 á 8 stuks per vel. Dus in totaal 17 vel.
Kan ik ook 1 sticker bestellen?
- De grote formaten stickers (per m2) kunnen per stuk worden besteld. De kleinere handzame stickers worden in grotere aantallen gemaakt en zijn verkrijgbaar vanaf gemiddeld 50 stuks.
Stickers die ik wil bestellen zijn voor op plastic flesjes, en moet dus een beetje tegen vocht kunnen. Kan dat?
- Alle stickers zijn vocht- en weerbestendig en geschikt voor buitengebruik.
Ik wil een boekje laten drukken dat er uitziet als een magazine zoals de Story, kan dat?
- We hebben een aantal "magazine" items in het assortiment, klik hier voor het overzicht
Boekjes A6 met 24 pagina's full-color op 100 grs mat papier; betekent dit 48 bedrukte kanten?
- Dit betekent 12 bedrukte zijden, en dat u een document van 24 pagina's kunt aanleveren.
Als ik aantal kaartjes 1000 kies, kunnen dit ook verschillende soorten zijn?
- Jazeker. Dit kunnen bijvoorbeeld 4 x 250 kaarten zijn of 10 x 100 stuks, hiervoor geldt geen meerprijs. Het enige dat u hoeft te doen is voor elke soort een document uploaden.
Werkt Drukkert met milieuvriendelijk papier (FSC)?
- Ja, wij gebruiken alleen FSC papier. Alle papierbedrukte items die wij aanbieden zijn gefabriceerd vanuit milieubewuste onderdelen.
Levertijd
Ik heb maandag 3000 flyers nodig in Amsterdam, kan dat nog?
- Indien u vrijdagochtend een bestelling plaatst voor de flyers dan kunnen deze zaterdag al worden afgeleverd, of maandag. Hierbij gelden geen spoedkosten, want de volgende dag leveren is standaard.
Ik ben opzoek naar 5000 boekenleggers, in welk tijdsbestek kunnen jullie deze drukken?
- Boekenleggers worden (ook bij dit aantal) binnen 1 dag geleverd.
Als ik 2000 toegangskaarten wil bestellen, genummerd en met scheurrand, wanneer heb ik die in huis?
- De levertijd van toegangskaarten is gemiddeld 2 - 3 dagen. Plaatst u uw bestelling op maandag? Dan is deze woensdag/uiterlijk donderdag in huis.
Hoe snel kan ik 1000 stickers (10 cm rond) ontvangen?
- De levertijd van 1000 stickers is 2 - 3 dagen. Plaatst u uw bestelling op maandag? Dan is deze woensdag/uiterlijk donderdag in huis.
Ik wil graag vandaag 150 geboortekaartjes bestellen. Tot hoe laat kan ik de bestanden vandaag aanleveren om de kaartjes morgen binnen te krijgen?
- Indien u uw bestelling voor 13.00 uur plaatst dan wordt deze morgen afgeleverd.
Kunnen jullie mij de status van levering geven? Ik ben benieuwd of het morgen binnenkomt.
- Heeft u een "afgerond" bericht ontbangen? Dan wordt uw bestelling de volgende dag afgeleverd.
Ik heb een spoedklus waarvan ik zeker moet zijn dat de levering vóór zaterdag is. Is die garantie mogelijk?
- Voor veel items is de levertijd 1 dag, wat betekent dat u uw bestelling donderdag uiterlijk kunt plaatsen. Voor exacte afspraken/reservering kunt u Klantenservice raadplegen zodat uw opdracht voorrang krijgt.
Komen er bij spoed ook extra kosten over heen?
- Nee. Spoed is standaard en kost nooit extra.
Wanneer ik een bestelling voor visitekaartjes nu plaats, heb ik deze dan nog morgen in huis?
- Indien u deze plaatst voor 13.00 uur dan wordt uw bestelling de volgende dag afgeleverd.
Proefdruk, bestanden en documentcontrole
Is het mogelijk om een proefdruk te maken?
- Jazeker. Een proefdruk is gratis en kunt u aanvragen via de pagina Proefdruk laten maken
Kunt u vertellen of mijn proefdruk al verstuurd is?
- Het kan enkele dagen duren voordat u een proefdruk ontvangt, deze wordt verstuurd via de gewone post. Heeft u een proefdruk na een week nog niet ontvangen? Neem dan contact op.
Indien ik akkoord ga met de ontvangen proefdruk, hoe plaats ik dan de bestelling? Jullie hebben namelijk het ontwerp dan al.
- Bestellingen en proefdrukken worden los van elkaar verwerkt. De proefdruk geeft u de kans om evt. nog aanpassingen te doen aan het document. Bij uw daadwerkelijke bestelling kunt u het definitieve bestand uploaden, dit kan ook hetzelfde document zijn als de proefdruk. Indien het grafisch ontwerp is verzorgd door Drukkert dan kunt u in het opmerkingenvlak (kassa gedeelte) aangeven dat eventuele proefdrukken akkoord zijn.
Het systeem om een proefdruk aan te vragen ligt er uit. Wat nu?
- Waarschijnlijk wordt op uw lokatie een netwerkpoort geblokkeerd door een firewall of vanwege netwerkbeperkingen. U kunt in dat geval proberen de uploadlink door te sturen naar een andere lokatie/netwerk en het daar nogmaals proberen. Mocht het alsnog niet lukken dan kunt u het beste contact opnemen.
Ik zie niet waar ik mijn bestanden kan uploaden. Hoe werkt dat?
- U ontvangt na afronding van uw bestelling een uploadlink om uw bestanden te kunnen uploaden. Heeft u deze mail niet ontvangen? Neem dan contact op.
Ik heb zojuist 3 bestanden geupload voor documentcontrole, hoelang duurt het voordat ik antwoord krijg of deze scherp genoeg zijn?
- Meestal ontvangt u de zelfde dag nog antwoord. Via documentcontrole krijgt een rapport over de bruikbaarheid van het document.
Ik wil mijn bestanden(en) uploaden via de ontvangen uploadlink maar ik krijg een foutmelding. Wat moet ik nu doen?
- Waarschijnlijk wordt op uw lokatie een netwerkpoort geblokkeerd door een firewall of vanwege netwerkbeperkingen. U kunt in dat geval proberen de uploadlink door te sturen naar een andere lokatie/netwerk en het daar nogmaals proberen. Mocht het alsnog niet lukken dan kunt u het beste contact opnemen met Drukkert Klantenservice via de contactpagina.
Is er een mogelijkheid om papiermonster op te vragen?
- Wij sturen u geen blanco papiermonsters, maar een complete afdruk van uw document op het materiaal dat u wenst. Op deze wijze kunt u dit het beste beoordelen. Dit is geheel gratis en kunt u hier aanvragen.
Ik wil flyers laten drukken met op elke flyer een unieke code. Kan dat bij jullie?
- Dat is mogelijk, zelfs zonder meerprijs. U kunt bij uw bestelling een CSV of Excel document aanleveren met de variabelen u wilt gebruiken, óf deze vooraf zelf al verwerken tot een printklaar doorlopend bestand (á bijvoorbeeld 500 pagina's). Er is geen meerprijs voor het aanbrengen van nummers, codes of variabelen. Als enige in Nederland levert Drukkert deze service GRATIS.
Ik heb een EPS en een PDF geupload bij mijn bestelling maar weet niet welke beter is. Wat nu?
- Elk binnenkomend document wordt gecontroleerd op scherpte en bruikbaarheid, hierbij wordt automatisch het beste document gebruikt. Bij problemen of onduidelijkheid ontvangt u hierover bericht.
Ik heb een verkeerd bestand geupload en daarna de goede. Ik wil even zeker weten dat de laatste file die ik verzonden heb gebruikt wordt.
- U kunt het beste contact opnemen met Drukkert Klantenservice via de contactpagina. De snelste manier is via Live Chat.
Hoe lever ik de variabelen aan voor gepersonaliseerd drukken?
- U kunt hiervoor een CSV of Excel bestand aanleveren. Deze kunt u uploaden samen met het document dat u als bedrukking wilt gebruiken.
Ik krijg van Drukkert de melding dat mijn bestanden onscherp zijn. Wat kan ik het beste doen?
- Lage kwaliteit of onscherpheid kan voortkomen uit een verkeerde manier van opslaan. Bekijk of u kunt opslaan in een hogere kwaliteit of een ander bestandstype, bijvoorbeeld PDF, JPG, TIF. Mocht het uiteindelijk niet lukken dan kunt u ervoor kiezen om Drukkert het grafisch ontwerp te laten verzorgen of verscherpen. U kunt altijd opnieuw uploaden en u ontvangt vanzelf bericht over de bruikbaarheid.
Bij vensterenveloppen, wat is het formaat en de stand van het venster?
- Op de produktpagina's van de enveloppen kunt u sjablonen en formaatgegevens dowloaden.
Als er staat het formaat 5 x 10 cm is dat dan hoogte x breedte of andersom.
- Dit kan beide. Voor produktie maakt dit geen verschil.
Kan ik een Word document aanleveren?
- Ja, maar dit is niet ideaal. Een Office document kan per computer verschillen vanwege andere marge-instellingen en lettertypeconflicten. Het beste is om uw Word document op te slaan als PDF, deze wordt 1 op 1 overgenomen met over het algemeen weinig problemen. Mocht u alleen maar een Word document kunnen aanleveren dan ontvangt u in de meeste gevallen een proefvoorstelling retour (ter controle).
Ik twijfel of mijn bestanden wel goed zijn. Wat kan ik doen?
- Mocht u vooraf twijfelen over de bruikbaarheid van uw bestanden dan kunt u gratis een documentcontrole aanvragen. Zo heeft u meestal de zelfde dag nog antwoord hierop. Aangeleverde bestanden bij uw bestelling worden altijd (nogmaals) gecontroleerd door ons. En mochten er problemen zijn dan ontvangt u hierover bericht.
Ik heb mijn proefdruk ontvangen maar de kleur is niet zoals verwacht. Wat moet ik doen?
- Dit kan verschillende oorzaken hebben. Drukkert drukt alle documenten kleurlineair af, dit betekent dat de afdruk gemaakt is zonder conversie of aanpassingen. Het kan zijn dat uw printer of beeldscherm thuis een andere weergave heeft. U kunt ervoor kiezen om een paar kleurvariaties te maken en opnieuw een proefdruk aan te vragen zodat u alle versies naast elkaar kunt beoordelen en de juiste kleur kunt bepalen. Helaas is er geen universele oplossing voor de wijze van aanpassen, voor technisch advies kunt u het beste contact opnemen met klantenservice via Live Chat.
Ik denk dat het uploaden is mislukt. Hoe weet ik dat het goed gaat?
- Als u het "bedankt" scherm in beeld heeft gehad dan kunt u er vanuit gaan dat het document goed geupload is. Heeft u een foutmelding gehad of is de upload afgebroken? Dan ontvangt u vanzelf een melding "wachten op document" per email. Om direct antwoord op uw vraag te krijgen kunt u contact opnemen met klantenservice via Live Chat.
Kunnen jullie het logo op de achterzijde centreren, want weet niet zeker of dat exact goed staat?
- Dat is geen probleem. U dient dit wel even aan te geven bij uw bestelling (in het opmerkingenveld).
Moet ik met stickers rekening houden met marges?
- Nee, alle stickers kunnen zonder problemen of meerprijs geheel aflopend bedrukt worden
Betaling
Bij betaling kreeg ik een foutmelding. Is het wel gelukt en is mijn bestelling/betaling goed binnengekomen?
- Indien u per e-mail een bevestigingsmail heeft ontvangen dan is uw bestelling goed binnengekomen en hoeft u niets te doen. Mocht de betaling (of iets anders) niet goed zijn verlopen dan ontvangt u van Drukkert bericht. Indien u geen e-mail of bevestiging heeft ontvangen dan is uw bestelling niet geplaatst, u kunt het in dat geval opnieuw proberen. U hoeft niet bang te zijn dat uw bestelling dubbel geplaatst wordt.
Op welke manieren kan ik korting krijgen?
- Er zijn verschillende manieren om korting te "verdienen" of toegewezen te krijgen. Bijvoorbeeld door gebruik van Twitter door een positieve Tweet te plaatsen. Of het plaatsen van combinatie-orders (meerdere items in 1 bestelling), waarvoor u eerst de Klantenservice dient te raadplegen. Bent u een grafisch bedrijf? Dan komt u automatisch in aanmerking voor Drukkert Retail met aantrekkelijke kortingen en regelingen.
Heeft u mogelijkheden om een spandoek te sponsoren of korting te geven?
- Drukkert werkt graag mee aan goede doelen, maar om iedereen een eerlijke kans te geven en er dagelijks aanvragen zijn voor gesponsord drukwerk is er een sponsorprogramma opgesteld. Voor meer informatie zie de pagina Aanvraag Gesponsord Drukwerk
Is het mogelijk om een offerte op maat aan te vragen?
- Dat is mogelijk. Neem contact op voor een passende offerte.
Verzenden
Wat als ik er niet ben?
- Bij afwezigheid op werkdagen wordt het pakket automatisch de volgende werkdag opnieuw aangeboden. Bij afwezigheid op zaterdag zal het pakket retour worden gezonden en dient u contact op te nemen voor een alternatieve afleverdatum. Om te voorkomen dat u uw pakket misloopt kunt u het beste een afleveradres opgeven waar de gehele dag iemand aanwezig is. U kunt per bestelling het afleveradres wijzigen. Let op dat er bij alle afleveringen getekend moet worden voor ontvangst.
Hoe wordt het verstuurd? Komt het via de post?
- Op werkdagen worden alle zendingen door UPS afgeleverd, dit gebeurt tijdens werktijden 09.00 - 17.30. Op zaterdag worden alle zendingen afgeleverd door PostNL.
Kunnen jullie op zaterdag afleveren?
- Ja. Bij elke bestelling kunt u kiezen voor levering op zaterdag óf op werkdagen.
Kunnen jullie ook neutraal verzenden? Dus de factuur naar mij en het drukwerk rechtstreeks naar de klant, zonder zichtbare afzender.
- Als grafisch bedrijf of wederverkoper kunt u zich aanmelden voor het Drukkert Retail programma. Zendingen kunnen dan uit uw naam en zelfs met uw logo en extra korting worden verstuurd. Betreft het een enkele bestelling, dan kunt u dit aangeven in het opmerkingenvlak bij uw bestelling. Het pakket wordt dan blanco afgeleverd.
Ik heb een bestelling geplaatst maar zie nu dat ik een fout heb gemaakt in het afleveradres. Kan ik dit nog wijzigen?
- U kunt dit zelf niet wijzigen. Neem contact op zodat wij uw opdracht evt. kunnen aanpassen.
Ik woon in Brussel, kan ik ook gewoon bestellen?
- We leveren ook in Belgie, dit heeft verder geen invloed op prijs of levertijd.
Ik zou vandaag mijn bestelling ontvangen maar heb niks gezien. Wat nu?
- Heeft u gisteren een "afgerond" melding ontvangen? Dan wordt uw zending vandaag geleverd, de bode kan tot 17.00 uur bij u langskomen. Is de dag inmiddels verstreken of heeft u de pakketbode gemist? Leveringen op werkdagen worden automatisch de volgende werkdag opnieuw aangeboden. Heeft u de zaterdaglevering gemist? Neem dan contact op voor een nieuwe leverdatum.
Ik ben op zoek naar een Track and Trace nummer van mijn bestelling.
- Track & trace nummers worden standaard niet vermeld aangezien zendingen binnen het afleversysteem door verschillende pakketdiensten worden behandeld. Dit is afhankelijk van diverse logistiek rondom uw lokatie en snelste manier waarop het bij u kan worden afgeleverd. Indien u een "afgerond" bericht heeft ontvangen dan wordt uw bestelling altijd de volgende dag afgeleverd.
Levert u aan huis in Den Haag?
- Drukkert levert aan elk huisadres in Nederland. Van Kerkrade tot Ameland.
Mijn bestelling is vandaag bezorgd maar het pakket is beschadigd. Wat nu?
- In geval van beschadiging zal Drukkert de mogelijkheden bekijken om de items opnieuw te leveren en de beschadigde items retour te nemen. Het kan zijn dat u hiervoor een retouretiket moet uitprinten en aanbrengen. U kunt contact opnemen met Drukkert Klantenservice via de contactpagina. De snelste manier is via Live Chat.
Kan ik mijn bestelling ook ergens ophalen?
- Afhalen is helaas niet mogelijk, alle zendingen verlopen via de pakketdiensten.
Document aanleverspecificaties


